حریم شناسی

حریم شناسی چیست؟ آیا در زندگی ما شرقیان و بویژه ایرانیان حریم روابط فردی رعایت می شود؟ معیارهای ما را در حریم های شخصی افراد چه چیزهایی تعیین می کنند؟ فرهنگ ما چنین حریم هایی را به جز حریم  محرم و نامحرم چیز دیگری می داند؟

این ها سوالاتی بودند که مدتی بود با آن کلنجار می رفتم. نمونه ی برجسته آن در زندگی ما ایرانیان درخواست شماره ی تلفن همراه است. حتماً به مواردی برخورده اید که شناس و ناشناسی از شما درخواست شماره ی موبایل شخصی کسی را داشته باشند در چنین مواردی شما چه می کنید؟ به راحتی شماره را در اختیار او می گذارید یا بعد از هماهنگی با شخص مورد نظر شماره را به او می دهید؟

در بیشتر کشورها به خصوص مغرب زمین شماره ی کسی را به سادگی و یا بودن هماهنگی با دارنده ی آن چنین درخواست هایی را بی پاسخ می گذارند. نظر شما چیست؟


نظرات 2 + ارسال نظر
meisam.ansari.lari شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:37 ق.ظ

از دیدگاه بنده اگر نشانی نامه الکترونیکی یا شماره دورگو منرل و یا همراه و یار تارنمای مخصوص من در اختیار اشخاص قرار بگیرد به راحتی با آن موضوع روبرو خواهم شد.
لیک در مورد اشخاص دیگر اگر بدانم تمایلی ندارند شماره در اختیار کسی قرار بگیرد ابتدا به ساکن کسب تکلیف خواهم نمود.

عباس شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:23 ق.ظ

توحامعه ما برعکس شده اگه شماره تلفن رو ندی صاحبش یعدن ناراحت میشه.یه جورایی یعضی چیزها خاصیت خصوصی بودنشون کمرنگ شده.که درست هم نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد